Exkurzia do Planetária v Košiciach 2014

13.12.2014 12:21

Tak ako každoročne aj v tomto školskom roku 2014/2015 učitelia geografie zorganizovali pre žiakov piateho ročníka exkurziu do planetária v CVČ Domino v Košiciach.

Dúfame, že táto exkurzia obohatila ich poznanie a prehĺbila nadšenie do štúdia geografie.

Postrehy žiakov 5.ročníka z exkurzie v planetáriu:

Bolo to dňa 6.11.2014 kedy sme navštívili Planetárium v Košiciach. Keď sme tam prišli, uvideli sme na strope zmenšený model Mliečnej dráhy. Zamestnanec planetária nám ukazoval ako Zem obieha okolo Slnka a ako sa otáča okolo svojej osi. Potom nám ukázal ako dlho by sme cestovali na planéty a mesiace. Ukázal nám pár súhvezdí, ako napríklad Malý a Veľký voz. Špeciálnym projektorom premietal pohľad na nočnú oblohu, fázy mesiaca, znamenia, zatmenie Slnka a Mesiaca. Na strope planetária nám premietol dva animované filmy, o sonde ktorá skúma vesmír a o troch hvezdároch, ktorý menia fázy Mesiaca. Najviac ma zaujali informácie o znameniach. Veľmi sa mi výlet páčil.

Bruno Schottek V.C

Išli sme do planetária do Košíc. Keď sme vystúpili z autobusu, ihneď sme si vypli mobili. Vošli sme dnu, kde bolo veľmi zaujímavé prostredie. Pani učiteľka geografie musela vyplatiť peniaze. Vošli sme do miestnosti kde sa všetko premietalo. Sadli sme si a vypli svetlo. Ujo, ktorý nás sprevádzal nám najprv dal nejaké otázky a potom začal premietať. Ukázal nám ako sa pohybuje Slnko po oblohe a neskôr celú Slnečnú sústavu atď… Nakoniec nám pustil rozprávku o vesmíre. Na jednej strane som sa tešila a na druhej nie. Keď sme prišli autobusom pred školu, prišli pre mňa rodičia. Doma som si oddýchla a veľmi tešila z toho výletu.

Simona Sabolová V.C

Z návštevy planetária mám veľmi pekné zážitky. Najviac sa mi páčilo ako zhaslo svetlo a na plátne sa objavili hviezdy. Zaujalo ma aj  to, ako pracovník z planetária nám ukazoval planéty a mesiace aj ako rozprával o vzdialenosti jednotlivých planét od Slnka a našej Zemi. Prekvapilo ma, že aj súhvezdia majú svoje príbehy.

Michaela Gerberyová V.C

6.11.2014 sme sa celá trieda vybrali na výlet. Cieľom našej cesty bolo Planetárium v Košiciach. Cesta tam bola príjemná. Do Košíc sme prišli okolo pol deviatej. Keď sme prišli do planetária, usadili nás do miestnosti, kde nám neskôr na strope začali premietať nočnú oblohu. Keď sme sa utíšili a usadili nám jeden ujo začal premietať a vysvetľovať pohyby Zeme okolo Slnka a vlastnej osi. Neskôr nám ujo ukazoval hviezdy a súhvezdia. Veľmi sa mi to páčilo. Nakoniec sme si pozreli dve krátke rozprávky. Boli veľmi pekné. Keď sme vyšli z miestnosti, mohli sme si pozrieť obrázky vesmíru, ktoré viseli na stenách. Zo všetkého najviac sa mi páčili súhvezdia a hviezdy.

Dorota Knežová V.C

V planetáriu v Košiciach som sa dozvedela mnoho zaujímavostí o planétach a hviezdach. Dozvedela som sa o nových súhvezdiach a o vzdialenosti medzi Slnkom a jednotlivými planétami. Mali tam miestnosť, kde nám na strope premietali celú nočnú oblohu. Potom sme si poobzerali vesmírne rakety.

Emma Dudová V.C